قابل توجه ناسیونالیست ها

بازم به دلیل چند تا تبادل نظر تو بالاترین موضوعی برای نوشتن اون هم از نوع بی اعصاب پیدا شد.
این ناسیو نالیسم احمقانه دست از سر ما برنمی داره مثل اینکه.
یه چند وقتیه که دوستان هی لینکهای برتری اخلاقی اجتماعی ایران باستان رو توسایتها می ذارن و به مناسبت هشت مارس هم تا تونستند از ارزشمندی مقام زن قبل از اسلام و عظمت باستانی مقام زن در ایران نوشتند.
بابا دست بردارید از این خیالات در کل تاریخ 2500 ساله ما فقط یه شروع 100 ساله شده مایه افتخار که نه سرش معلومه نه تهش. ما از 30 سال قبلمون که اصلا چه جوری انقلاب شد و اول مرغ بود یا تخم مرغ موندیم حالاچه جوری دل به افسانه میدید.
قابل توجه دوستانی که روز والنتالین رو هم به ایرانیا چسبوندن.
1- در کل تخت جمشید شما( چزء معدود خرابه های باستانی کشوری با دو سه هزار سال تمدن) تنها در نقش حک شده روی مرکز چرخ یکی از ارابه ها، نقش یک الهه زن رو میبینید. هیچ جای دیگه اثری از آثار بانوان نیست.
حالا فکر میکنید فرهنگی که هیچ یادگاری از زنها رو درو دیوارش نداره حامی حقوق زن بوده . قابل توجه اینکه در کتیبه های ایلامی الهه زن وجود داره.

2- طبق نوشته های ویل دورانت این حجاب هم که الان شده باعث دردسرشده از همین ایران عزیز وارد اسلام عزیز شده ، بخش ایران تاریخ تمدن رو بخونید. همچنین نقاشی های تالارهای ساسانی رو ( تاکید میکنم که حجاب مال ساسانی هاست و قبل از اون به اون شکل وجو نداشته)
حالا شما هی از نقاط مختلف برای فرهنگی که نداریم پشتوانه خلق کنید.
آقا جان اصلا اگر همه قرار بود مثل ما باشن که سنگ رو سنگ بند نمی شد. هند ده هزار سال تاریخ مکتوب داره در حالی که کل نوشته های دوران هخامنشی 6000 کلمه بیشتر نیست . مصر 8 هزار سال تمدن داره .چین هم همینطور.حالا ما با یه تاریخ نیم بند ساخت محمد علی فروغی و دارو دسته ایران باستانیش ، مدعی همه تمدن بشریت شدیم.
3- حکایت آریایی بودن ایرانی ها یکی از جک های تاریخیه. این دوستان ناسیونالیست دو آتیشه نژادپرست عزیز رو اگر ول کنید قردا با همه ژرمن ها عقد اخوت میبندن. نژاد و قومیت اگر چه مسخرست ولی پیگیریه علمی اون هم زیاد سخت نیست . همونطوری هم که الان اثبات شده ریشه کروموزومی اقوام ایرانی به حدود 8000 سال قبل بر میگرده که 2 تا 3 هزار سال قبل از مهاجرت آریایی هاست . آخه نمی دونم کدوم عقل سلیمی میتونه بگه یه مو بور چشم آبی با یه سبزه کله سیاه از یه نژاده. جالبه که اول اینارو هم نژاد میکنن بعدش هم به حکم برادری نژادی خودشونو از تمام اقوام همسایه بالاتر میدونن عربها که سوسمار خورن و مفت خور، ترکها که اونطور، افغانها که بدبخت و عقب افتاده تنها و تنها نژاد پاک آریایی حق مطلقه. اینقدر هم مزمن شده این جریان که هر چقدر دنیا از این قضیه فاصله میگیره میبینیم تو ایران افراد بیشتری دارن تو این دام میفتند.
اصولا ناسیونالیسم افراطی از دل حقارت شدید در میاد و این عمق حقارت وکمبود ما ایرانی ها رو نشون میده.

حکایت تاریخ سازی محمد علی فروغی هم در نوع خودش جالبه که سر وقت مینویسم

نظرات 10 + ارسال نظر
شایگان سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ق.ظ http://gameron.wordpress.com

آره عزیزم تمدن ایرانی مدیون مشتی عرب سوسمار خور بوده که محمد از توی غار دستورش رو از اون الله جبار گرفته

مرد باران سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:50 ق.ظ http://rainct.blogsky.com

]چی چی نالیسم؟؟؟

مرد باران
mohammadblogs@yahoo.com
http://rainct.blogsky.com

ads سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:43 ق.ظ

خیلی احمقانه بود

آرش سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:05 ق.ظ

http://www.cais-soas.com/articles/women_articles.htm
من ناسیونالیست نیستم ولی خدا شما رو شفا بده!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:11 ق.ظ

چون زنان پارسیان نجیب بودند. ما پادشاهان زن داشتیم,کجای کاری?حق زن نصف حق مرد نبود. زنها اشتغال داشتند و حقوق میگرفتند. زنهادر آن زمان کشتزار مردان نبوند. از وقتی که اربابان تازیت به ما حمله کردند ارزش زن کاهش یافت.....

hooshang سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:20 ب.ظ

دوست گرامی نظر شما محترم وقابل تعمق است. از اینکه شجاعانه نظرت را ابراز کردی خیلی خوشحال شدم.

amir یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ب.ظ

حیلی جالب و حیلی شجاعانه بود. من هم میخواستم در این باره بنویسم ولی حال و حوصله برخوردهای بعدش را نداشتم.
منتظر حکایت تاریخ سازی فروغی ام!
موفق باشی

نسیم دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:45 ب.ظ

خیلی داری تند میری.در مورد آریایی ها هم بدون که ۲ یا ۳ گروه بیشتر نیستند. بختیاری ها: نژاد پارس کردها: نژاد ماد مازنی ها و برخی از خراسانی ها : نژاد پارتی

سمیرا چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:50 ق.ظ

سلام حجاب هیچ دردسری برای زن نیست بلکه فکر می کنم یه درد سر برای خیلی از مردهاست که بهشون می گند مردهای هوس باز
در ضمن همه ی دنیا تو سر خودشون می زنند که ۴ تااز خرابه های ایران رو داشته باشندُترکیه خودش یه خلوار دلار پول خرج می کنه تا خرابه بسازه و توریست جذب کنهُ انگلیس و اسراییل
همه ی آثار باستانی دنیا رو می دزدندمی ذارند تو موزه های خودشون......اگه این چیز ها بیخود و خرابه بود اونها اینجور خودکشی نمیکردند
ایران همه چیز داره:اصالت .تمدن. فرهنگ. شعور
و متاسفانه آدم هایی مثل شما رو هم داره که هیچ چیزی از ایران نمیدونند و فقط حرافی می کنند...اگه یه ذره راجع به گذشتت بخونی اونوقت شما هم به جای حرف های بی ربط زدن به ایرانی بودن خودتون افتخار خواهید کرد

اسرافیل سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ق.ظ http://soreesrafeel.blogfa.com

دوست من سلام
برتر دانستن هر گونه زبان - ملیت - نژاد - مذهب و امثال اینها نشاندهنده تفکرات کریه و منفور و نکبت بار نژادگرایی است . ترویج احساسات ضد انسانی و تنفر ضد نژادی نسبت به دیگران نه تنها نشانه پیشرفت و انسانیت و ترقی فکری و فرهنگی یک فرد یا یک جامعه نیست بلکه نشانده حجم عقب ماندگی وفلاکت و نکبتی است که شخص و جامعه اش در آن دست و پا می زنند.
دوست من چاره‌ای نیست من هم در تلاشم که این نکبت و بدبختی را از وطن و هم میهنانم بزدایم ولی ناسیونالیسم آنهم از نوع ایرانیش خیلی خیلی خطرناک و مسموم کننده است. و اصولا غیر از فحاشی و بی تربیتی از سوی پان‌ها چیزی عاید آدم نمی شود. و واقعا انسان متعجب میشود از اینهمه فرهنگ و ادب و دانش ۲۵۰۰ ساله ایرانیها!!!

اگر آپ شدید به این حقیر هم خبر بدهید.
به امید دیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد